WIADOMOŚCI

Red Bull także nie wyraża zgody na testy Schumachera
Red Bull także nie wyraża zgody na testy Schumachera
Po tym jak zespół Williams nie zgodził się na testy Michaela Schumachera w nowym F60, także obie ekipy Red Bulla wydały oświadczenie, w którym informują, że nie zgadzają się na taki wyjątek.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Właściciel firmy Red Bull, Dietrich Mateschitz, przypomniał, że nie tak dawno sam starał się o pozwolenie debiutantowi, Jaime Alguersuariemu, na testy przed GP Węgier. Niestety jego prośba została odrzucana.

„Poprosiliśmy o pozwolenie na testy Alguersuariego przed GP Węgier i zostało ono odrzucone” mówił Mateschitz. „Więc dlaczego mielibyśmy zgodzić się na wyjątek dla siedmiokrotnego mistrza świata po takiej decyzji?”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

50 KOMENTARZY
avatar
black knight

03.08.2009 18:12

0

Williams dziwaczeje? x]


avatar
kaaarol

03.08.2009 18:15

0

Ostatnie zdanie jest śmieszne: "..Dlaczego mielibyśmy się zgodzić na wyjątek dla SIEDMIOKROTNEGO MISTRZA ŚWIATA...". No ciekawe dlaczego? Właśnie dlatego


avatar
modzias

03.08.2009 18:16

0

A jeżeli faktycznie STR nie dostał pozwolenia, to bardzo dobrze, że nie dostanie go też MS. Do tej pory czytałem, że STR wcale nie wystąpił z prośbą o pozwolenie, ale wygląda na to, że o nie wystąpił ale go nie dostał. Zatem Michael będzie musiał wykorzystać swoje doświadczenie. Skoro Algersuari dał radę to i on da,


avatar
BMWbmw

03.08.2009 18:17

0

2. kaaarol Im chodziło o to ze jeżeli MCH jest siedmiokrotnym mistrzem świata to ma wystarczające doświadczenie w prowadzeniu bolidu...


avatar
morek154

03.08.2009 18:18

0

i bardzo dobrze, ferrari zawsze było takie jak williams i dlatego mieli dodatkowe przywileje


avatar
brain87pl

03.08.2009 18:21

0

Zaraz .. przecież FOTA wyraziła zgodę, a Red Bull jest członkiem FOTA? Red Bull zmienia zdanie jak chorągiewka czy metody podejmowania decyzji w FOTA są podejrzane?


avatar
aantonwiosna07

03.08.2009 18:27

0

Ale im (FIA) ćwieka wbili... Niby mają racje, mistrz powinien dac rade:)


avatar
elin

03.08.2009 18:36

0

3. modzias - dokładnie jak piszesz. Do tej pory powoływano się na argument, że Alguersuari również mógłby testować, jeśli zespół wystąpiłby z taką prośbą. A, teraz wychodzi, że jednak w jego przypadku zostało to odrzucone. Więc, jak dla mnie, to Schumacherowi także powinno się odmówić zgody na testy. Poradził sobie debiutant, to tym bardziej 7- krotny mistrz da radę. Bez podziału na równych i równiejszych ...


avatar
sivshy

03.08.2009 18:36

0

@brain87pl: Wygląda na to, że ciału zarządzającemu FOTA, gdzie sporo do powiedzenia ma Ferrari, wydaje się, że może narzucać teamom swoją wolę. Zaraz okaże się, że wszystkie teamy oprócz Ferrari zaczną protestować


avatar
Tox

03.08.2009 18:42

0

O jej najwyzej Mistrz swiata nie zakfaklifikuje sie do Q2 bedzie walczyl o czolowe miejsca w drugiej dziesiatce hahahah :)


avatar
dubai

03.08.2009 18:42

0

2. karol, chlopcze zastanow sie glebiej przed pisaniem komentarzy i postaraj sie byc obiektywnym. Nie chodzi tylko o to, zeby MSC sie zapoznal z bolidem. W tym samym czasie moga sprawdzic i przetestowac jakies nowe rozwiazanie w bolidzie, cos na co nie mieliby czasu albo musieli byc poswiecic wyscig zeby uzyskac efekty. Madra decyzja RB i Williamsa.


avatar
saint77

03.08.2009 18:44

0

Mają rację, wszyscy równo powinni być traktowani. Schumacher jest mistrzem i powinien sobie poradzić bez takich bonusów. Dla wszystkich mają być te same zasady i prawa. Jeśli Schumi sobie nie poradzi, to są kierowcy "testowi". Koniec.


avatar
Wierny Kibic

03.08.2009 18:46

0

8. elin tylko, że Schumacher przez 3 lata w ogóle się nie ścigał bolidem(prawdopodobnie) na dodatek jest po poważnym wypadku więc jest inaczej niż u Algersuariego ;p ;p zresztą sam nie wiem, moim zdaniem powinien się jakoś przygotować do GP, gdy inni odpoczywają.


avatar
rafam

03.08.2009 18:47

0

10. Tox dobre


avatar
dubai

03.08.2009 18:49

0

13. To niech sobie pobiega dookola toru. Poza tym widze, ze FOTA jakos nie zgodna jest. Najpierw news, ze FOTA sie zgadza a potem RB i TR sa przeciwne. Czyzby Luca, przewodniczacy FOTY, sam podejmuje decyzje? W sumie to o jego bolid i kierowce chodzi. Niezle przekrety w tej F1 :D.


avatar
brain87pl

03.08.2009 18:54

0

@9. sivshy: No właśnie mam podobne odczucia. Chociaż jest też możliwość, że było jakieś głosowanie i większość zespołów głosowała za testami. A teraz Red Bull ujawnia jak głosował. W każdym razie źle to wróży stowarzyszeniu FOTA. Moim zdaniem taki twór nadaje się tylko do wymuszania czegoś na FOM i FIA, ale tylko w przypadku zgodności WSZYSTKICH zespołów. W pozostałych przypadkach ten twór się nie sprawdza i w dodatku wygląda na to, że jest przynajmniej częściowo marionetka w rękach Ferrari. Mam przeczucie, że niedługo Briatore dorzuci swoje trzy grosze w tej sprawie. Albo dołączy do Red Bull i Williams, albo sam będzie chciał coś wskórać dla swojego (do niedawna) testowego kierowcy.


avatar
Marti

03.08.2009 18:57

0

Jeśli faktycznie STR prosił o testy dla Alg..... i prośba została odrzucona, to nie powinni wyrazić też zgody na testy dla Michaela. Szkoda tylko, że wcześniej nie podano do wiadomości o prośbie STR. Sądzę, że regulamin w sprawie zakazu testów powinien zostać zmieniony, debiutanci oraz kierowcy powracjący powinni mieć możliwość testowania aktualnych bolidów.


avatar
elin

03.08.2009 19:06

0

13. Wierny Kibic - nie ścigał się przez trzy lata, ale w zeszłym sezonie Schumacher kilkakrotnie testował dla Ferrari bolid, w tym również sprawdzał pierwsze wersje KERS. A, kilka dni temu dostał możliwość sprawdzenia swojej kondycji w częściowo zmodyfikowanym F2007 ...


avatar
grzes12

03.08.2009 19:25

0

Napiszę tak ; czym dłuzej przygladam się calej otoczce powrotu Schumiego ,odnoszę wrazenie ze to media bardziej nakrecają to wszystko co się wiąze z Schumacherem (testy , itd. ) niż jest w rzeczywistości ...nawet ciężko jest się połapać i wychwycić prawdziwe fakty od tych często nadmuchanych na wyrost ... No ale król ma swoje prawa ... Dzisiaj wiemy ze również STR prosiła o testy... dlatego myślę ze nie ma co sobie tym głowę zaprzątać bo i tak prośba Ferrari będzie odrzucona , bo innej sytuacji w tym przypadku nie widzę ...


avatar
DAREK69

03.08.2009 19:47

0

moje zdanie jest takie Nie ma wyjatkow nawet dla mistrzow a pisanie o tym to strata czasu.Po co te protesty regulamin stanowi jedno NIE MA TESTOW dla nikogo podczas sezonu...................


avatar
strong1

03.08.2009 19:53

0

I tak nastąpił kres iddyli w stowarzyszeniu FOTA.Jak dobrze wiadomo wspólny wróg jednoczy,a przykłady politycznych przemian i póżniejszych ich konsekwencji możnaby tu mnożyć.Najpierw antyMaksiowa rewolta,a potem rozpier...ucha wewnątrz? Oby nie ,bo sprawa nie jest warta az takiej świeczki,aczkolwiek prawo jest prawem i Ferrari niechże lepiej się już nie panoszy.


avatar
Budyn_F1

03.08.2009 20:01

0

POwinien MIchael troche potrenowac.


avatar
Marti

03.08.2009 20:21

0

@ 19. grzes12 - zgadzam się w sprawie mediów, robią aferę z każdego newsa, który dotyczy powrotu MSC. O prośbie STR nie raczyli powiadomić, nikt nie wpadł na pomysł, że ośmielili by prosić o zgodę na testy Alg... nie było żadnej gadaniny o równych i równiejszych i specjalnych przywilejach. Teraz Ferrari wystosowało zapytanie o pozwolenie na testy i zaczyna się kanonada krytyki. I tylko i wyłącznie dlatego, że chodzi o Ferrari i Schumachera.


avatar
wojtekdziekan1

03.08.2009 20:27

0

nie rozumien teraz twojej wypowiedzi kaaarol wiesz alguersui nawet nie wiedział jak wygląda kokpit a co dopiero jak sie to obsługuje a Schumacher hojerak powinien wiedziec niom nie tez w sytuacji nie pozwolił bym ferrari na testy a w koncu jest siedmiokrotnym mistrzem f1 nio to niech sobie radzi przeciez klaniał nikt sie mu nie bedzie


avatar
kumahara

03.08.2009 20:32

0

23. Marti : a nie o respektowanie przepisów - Marti nie rozczarowuj mnie ! :-)


avatar
Bartiou

03.08.2009 20:33

0

Mają świętą rację. Michael jak sobie nie radzi niech na rowerze pojedzie ja mam go w d...


avatar
anderis8

03.08.2009 20:41

0

Hahaha, cóż za wspaniała jedność w FOTA! :D Najpierw jedni mówią, że FOTA wyraża zgodę na testy Schumachera, a potem inni się na to nie zgadzają :D


avatar
Marti

03.08.2009 20:45

0

25. kumahara - przepisy o kompletnym zakazie testów są bzdurne!! Kierowcy-debiutanci oraz kierowcy-powracający winni mieć prawo do kilkudniowych testów, aby było sprawiedliwie niech każdy ma np. 3 dni testowe, niezależnie czy zrobił już jakieś km za kółkiem bolidu F1 czy nie i jakie ma doświadczenie. W przeciwnym razie kwestia testów nie będzie sprawiedliwie rozwiązana. Ja się nie dziwię, że Red Bull wystosował zapytanie o testy dla swego debiutanta. Na pewno racjonalnie uargumentowali swoją prośbę, FIA ją odrzuciła, ponieważ nie ma obecnie ŻADNYCH testów. Ok. Trudno. Teraz pyta Ferrari o to samo i też FIA powinna od razu się nie zgodzić. Niech będzie sprawiedliwie i niech wszyscy respektują te bzdurne przepisy. Trudno. Tylko dlaczego FOTA najpierw ogłasza zgodę na testy Schumachera a parę dni później RBR ogłasza swoje veto, w zwiazku z czym FOTA tez powinna teraz ogłosić swój sprzeciw. Ta F1 to nic innego jak kogel-mogel i galimatias :-)


avatar
yantar

03.08.2009 20:57

0

Szkoda, że RB i Frank zapomnieli, że F1 nie istnieje bez całego swojego blichtru. MSC jest wręcz tegoż ikoną. Jego epizodyczny powrót wywołał większe zamieszanie i emocje niż KERS, dyfuzory, Mosleye, Ecclestony do kupy razem wzięci ;-) . A kapuche, będa trzepać na tym wszyscy. No ale nic miło by było gdyby MSC zaliczył udany powrót pomimo całej tej wrzawy.


avatar
kumahara

03.08.2009 21:03

0

28. Marti : OK. pełna zgoda. ;-)


avatar
grzes12

03.08.2009 21:11

0

19 Marti Sam jeżdziłem po Schumim i Ferrari aż nie wyszło ze STR tez prosiła o testy dla ALG. , ale nie dlatego ze to są Ferrari i Schumacher tylko sam fakt naginania przepisów mi się nie podoba . W każdym bądz razie dopuki FIA nie pozwoli na testy złego słowa nie napiszę odnośnie tego tematu .... A FOTA albo jej przedstawiciel poprostu się ośmieszyli , a moze dziennikarze przekręcili fakty ....


avatar
kaaarol

03.08.2009 21:24

0

11,@ na pewno będzie tam jakaś komisja i wszystko dokładnie sprawdzą. Więc nie będą mogli nic przetestować.


avatar
Piotre_k

03.08.2009 21:27

0

Czyżby FOTA w rozumieniu markiza Di Motezemolo to tylko Ferrari i McLaren? A może FOTĘ do tych dwóch zespołów zaczęli redukowac dziennikarze? W każdym razie MSch nie powinien dostac żadnych testów w F60.


avatar
zenobi29

03.08.2009 21:31

0

Dwa dni temu , byłem za tym , by zezwolić na niepełne testy Schumiemu. Bądź co bądź , od 3 lat nie uczestniczy wyczynowo w żadnej formie wyścigów , a jedynie (rozrywkowo - jak chociażby motocykle) ." Apelowałem" nawet na pewną wyrozumiałość , dla żywej legendy F1(poniekąd) Ale w świetle faktów jw. - mówię zdecydowanie NIE!! Żałuję tylko , że faktów tych nie znaliśmy nieco wcześniej - zaoszczędziłoby to nam klepania domysłów ...........na wyrost >


avatar
renault f1

03.08.2009 21:39

0

Coś mi się zdaje ,ze za niedługu większosc zespołów sią nie zgodzi!!!


avatar
Marti

03.08.2009 22:30

0

@34. zenobi29 - i pomyśleć ile jeszcze nam-fanom zataja się faktów? :-)


avatar
Ra-v

03.08.2009 22:37

0

jak juz Williams wyskoczył ze sprzeciwem to mogli siedziec cicho i udawac ze im jest to obojetne bo tak czy siak testow by nie bylo...


avatar
fabian

03.08.2009 22:42

0

Jak wszyscy to wszyscy, babcia też!


avatar
Punksnotdead

03.08.2009 22:44

0

No. i jest ok ;]


avatar
zenobi29

03.08.2009 22:49

0

36. Marti - Chyba więcej niż sporo ;-) Szkoda , że do wielu faktów , media nie mają dostępu - a jeżeli już , to zbyt późno . A my - biedne " Żuczki Ochemłaczki " (czyt. kibice) jesteśmy skazani na to , co nam podadzą :-))))


avatar
darecky3

03.08.2009 22:59

0

ciesze sie z powrotu pana Michala do czerwonego bzyczka nie jako fan Ferrari lecz jako fan F1. Co do argumentowania zakazu testow tym ze jesli sie nie zgodzono dla Toro Rosso to dlaczego dla ferrari? Powiem krotko. Jedni pisza ze ferrari chce oszukiwac a ja napisze ze wyszlo szydlo z worka i to Toro Rosso bylo pierwsze w kolejce, to oni chcieli oszukac szubrawcy jedne!!!! Ot cala prawda. Jedynym argumentem jest to ze regulamin jest dla wszystkich ani ToRossso ani Ferrari ani ktokolwiek. Jesli maja byc wyjatki to niech zrobia jeden dzien sesji otwartej dla wszystkich i tyle w temacie. A swoja droga jesli Ferrari tak strasznie chce zadbac o kondycje Schumachera to maja bolid zeszloroczny i niech sie buja do woli po 200 kolek dziennie jak to robil wczesniej za kariery i basta.


avatar
bonio233

03.08.2009 23:14

0

generalnie jestem fanem schumachera, jednak popieram decyzje radbulla i wiliamsa. prawo to prawo; jest rowne dla wszystkich


avatar
Gosu

03.08.2009 23:16

0

Nie ma równych i równiejszych .


avatar
sylvia1516

03.08.2009 23:19

0

No i dobrze ze nie wyraza zgody... Kazdy powinien byc tam równo traktowany :)


avatar
Porky2

03.08.2009 23:46

0

maja 100% racje, gdyby dostali zgode dla alg, to co innego, a tak - popieram


avatar
masmisbl

04.08.2009 00:17

0

przywrócić testy w sezonie ! i tyle :)


avatar
jar188

04.08.2009 11:01

0

Testy zlikwidowali w sezonie żeby obciąć wydatki, więc wracanie do nich byłoby by bzdurą. Niech wprowadzą możliwość jednodniowego testowania właśnie w przypadku zmiany kierowcy z zastrzeżeniem zakazu testowania nowych części. Proste.


avatar
sivshy

04.08.2009 12:52

0

Zbudowanie bolidu to duże koszta. Nawet jeśli nie ma on być konkurencyjny, to ma się prowadzić podobnie do tych, którymi debiutanci mają się ścigać. Wątpię, aby FIA na to poszła.


avatar
Skoczek130

05.08.2009 16:28

0

Jeśli o nich chodzi, wcale mnie to nie dziwi. Skoro oni nie dostali możliwości testów dla niedoświadczonego Jaime, to czemu oni mieliby się zgadzać. Tak więc popieram ich decyzję! Ale jeśli chodzi o innych, nie powinni robić żadnych przeciwskazań i nie zrobić podobnego błędu, co z Hiszpanem (choć, jak widać było podczas GP Węgier nie miało to większych konsekwencji).


avatar
kumahara

05.08.2009 19:00

0

47. jar188 : popieram, niech umożliwią jednodniowe testy w wyjątkowych sytuacjach - jak np. ostatnio ALG czy MSCH.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu